10 zile în Madeira – partea 1

Știu că nu am mai scris de mult un articol, mai ales un articol în care să îmi povestesc vacanța, dar m-a apucat un chef nebun să reîncep să scriu și am fost de curând într-un loc minunat despre care trebuie să vă vorbesc.

Sar peste introducere pentru că dacă citești articolul ăsta, probabil deja ți-ai cumpărat un bilet de avion spre Madeira sau urmează să-ți cumperi așadar ești aici doar pentru a afla cum ar trebui să îți planifici vacanța.

Noi am stat 11 zile în Madeira, și când spun noi mă refer la un grup de 8 persoane. Suntem prieteni de ceva timp și asta ar fi a doua vacanță pe care o facem împreună (ne cunoaștem mai bine deci).

Am ales să stăm lângă Ponta do Sol,  găsind pe Booking o casă superbă ( Casa Conduto) în care ne-am simțit perfect mai ales pentru că se potrivea nevoilor noastre de grup, dar și pentru că ajungeam destul de ușor să vizităm toate obiectivele.

Priveliște din Casa Conduto

În prima zi am ajuns la Balcoes de Ribeiro Frio, un loc la care ajungi destul de ușor. Noi am închiriat 2 mașini și ne-am parcat la Faisca Snack Bar unde mai erau și alții parcați, și de acolo am mers pe jos aproximativ 30 de minute prin pădure. A fost un început perfect pentru că ceea ce urma să facem în zilele următoare avea să ne obosească treptat până la epuizare ( nu suntem foarte sportivi și nici nu am experimentat până acum mersul sau urcatul pe munte).

Al doilea popas a fost la Cristo Rei de Garajau, preferatul meu de pe listă, pentru că sunt fan Cristo de Rio de Janeiro. Cum suntem grup mare, am ales să facem cât mai puține activități pentru ca toată lumea să aibă timp să își  facă selfie și să admire priveliștea.

Și pentru că ducem lipsă de plajă, chiar dacă Madeira nu este renumită pentru plajele ei, am decis să mergem la Plaia Formosa care pe internet pare a fi o plajă cu multe pietre mari și este adevărat există multe pietre dar la jumătatea plăjii am dat peste un nisip negru și foarte fin, de care am profitat din plin.

rhdr

Într-un viitor articol voi vorbi și despre mâncare și la ce restaurante vă recomand să mergeți pentru că total contrar a ceea ce ne-am fi așteptat (având în spate experiență din Lisabona unde nu am găsit nimic bun de mâncare) , aici am găsit câteva preparate dar foarte gustoase și porții foarte mari. Într-un alt articol poți să citești și despre asta.

Trecând la ziua 2 pot spune că pentru unii din grup a fost o plăcere, iar pentru alții a fost o dezamăgire totală. În ziua doi am decis să facem doar Levada 25 Fontes care este de fapt un drum pe munte, prin natură, prin pădure. Dacă ești un pasionat de munte, vei adora Madeira pentru că au  foarte multe trasee montane, la mine pe blog nu vei găsi decât cele pe care noi le-am făcut, dar dacă nu prea îți place să mergi pe munte, să aluneci și cu frică să te ții de orice planta cu grija de a nu cădea în cap, dacă ești genul care preferă să bea o cafea în centrul orașului, sau genul care face shopping în vacanțe, ei bine această levada 25 fontes (traseu) este bun și pentru tine. Chiar și eu l-am făcut. Chiar și copii de 7 ani îl fac.

Ceea ce pot să spun este că mergi cam 5 ore în pădure dus întors cu mici urcușuri și coborâșuri ca să ajungi la o cascadă. Părerea mea personală ar supăra multă lume care a apreciat acest traseu, dar sinceră să fiu nu m-a dat pe spate. Depinde oricum de interesele fiecăruia, dar poți să încerci să o faci pentru că e cea mai simplă din câte scrie pe net.

În ziua 3 am plecat la Ponta do Pargo pentru a vedea un far, nu trebuie să ratați Miradouro Garganta Funda. Vă recocmand să mâncați în apropierea farului la restaurantul Casa do Cha o Fio în ambiața minunata creată de un chitarist brazilian. Mâncarea este foarte bună, dar evitați sandwichurile.

Următorul popas a fost la Praia de  Calheta,  o plajă artificială cu nisip fin. Mie mi-a plăcut, cu toate că unii preferau praia Formosa pentru că era specială.

Ziua 4 a fost ziua dedicată plajei pentru că am plecat în Porto Santo de dimineață și am revenit seara. Transportul cu vaporul a costat 60 de euro și a durat 2 ore dus, 2 ore întors. La finalul zilei ne-am simțit puțin cam obosiți dar merită să vă aventurați pentru că plaja din Porto Santo este renumită ca fiind una dintre cele mai frumoase plaje din Europa. Înafară de plajă, există și posibilitatea de a urca pe munte și a vizita nu știu ce vârf, dar eram destul de obosiți și doar voiam să profităm de soare, așa că am rămas în oraș toată ziua. Am mâncat la singurul restaurant care propunea mai multe varientăți de mâncare, acesta se numește Sea Blue. Feriți-vă de restaurantele care apar pe Trip Advisor, majoritatea erau închise sau nu mai existau.

Dacă nu vă tentează o mică escapadă pe insula Porto Santo puteți lua un vaporaș pentru câteva ore pentru a vedea delfinii. Sunt mai multe site-uri pe internet care propun această ieșire în larg la prețul de 50 de euro/ persoana.

Ziua 5 a fost o zi foarte încărcată, eram și foarte obosiți pentru că revenisem acasă la o oră foarte târzie, dar am decis totuși să facem niște activități. Așadar, primul popas pe care l-am făcut a fost la Parcul Tematic din Santana, va recomand cu ochii închiși să mergeți, este perfect pentru grupuri mari, pentru familii, pentru copii. Au foarte multe activități incluse în biletul de intrare care a costat doar 5 euro. Activități propuse* plimbare cu bărcuța pe un mic lac, trambulină pentru mari și mici, tot felul de carusele prin care poți afla cum a fost descoperită insula, un mic muzeu care explică puțin istoria Madeirei, un film care prezintă activitățile pe care le poți face pe insulă – film simulator gen 6D, un labirint și multe alte surprize pe care le veți descoperi dacă mergeți acolo.

Am continuat cu o masă REGEASCĂ la Restaurante Churrascaria Caldeirão Verde. Vă recomand să mergeți chiar dacă la prima vedere pare o cârciumă, mâncarea este foarte bună și porțiile foarte mari. Singura problemă poate că a fost faptul că imediat după urma să mergem în Machico, loc în care jumătate din grup a făcut un curs de Surf.

nfd

Dacă sunteți interesați de această activitate puteți intra pe site-ul Calhau Surf School, pentru cuplu costa 50 de euro de persoană, dacă este individual costă 60 de euro de persoană și durează 2 ore. Cei care nu au făcut surf, și mă regăsesc printre acești ”cei”, am rămas la o terasă pe plaja Machico la Auditorium Forum Machico, unde vă recomand să mergeți chiar dacă nu aveți de gând să faceți surf. De ce? Pentru că de acolo am prins un apus minunat, un amestec de mare, munte, avioane deasupra capului și o cafea genială.

rhdr

Închei aici prima parte din această vacanță, urmează în curând să postez continuarea și abia aștept să citesc comentariile voastre. Ați fost déjà în Madeira ? Vreți să mergeți în curând și aveți câteva întrebări legate de această insulă ? Vi se pare interesant acest plan ?

Lăsați-mi un comentariu sau un mesaj pe pagina mea de Facebook și vă voi răspunde cu mare plăcere !